سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در هنگام خرید دوربین مداربسته تحت شبکه چه نکاتی را باید بدانیم؟

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

در این مطلب میخواهیم شما را با 6 نکته بسیار مهم در زمان خرید دوربین مداربسته تحت شبکه آشنا کنیم.
پس از پایان مطالعه این مقاله مطالب بسیار مهمی در زمینه خرید دوربین مداربسته تحت شبکه خواهید اموخت پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شرکت Hikvision به عنوان پرفروش ترین برند دنیا در دوربین مداربسته تخت شبکه در میان کاربران از شهرت خاصی برخوردار می باشد. 

در چه مواردی ما نیاز به دوربین های نظارتی تحت شبکه داریم؟

یافتن پاسخ سوات زیرکمک بزرگی به کاربران در زمان خرید دوربین مداربسته تحت شبکه می نماید.
چه زمانی به دوربین مداربسته تحت شبکه احتیاج داریم؟
دوربین مداربسته مناسب برای کاربران باید چه برندی باشد؟
سیستم های کنترل تصویری چگونه طراحی می شوند؟
برای راه اندازی سیستم های تحت شبکه آیا به سوئیچ شبکه نیاز داریم؟ چه سوئیچی؟
راه های کاهش هزینه های نصب دوربین مداربسته چیست؟ نصب رادیو؟

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه


 

همانطور که در دیگر مقالات هایک 98 توضیح داده شد، دوربین های مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ دارای قیمت بالاتری هستند. بسیاری از کاربران ترجیح میدهند به جای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه از دوربین های آنالوگ که د ارای قیمت مناسب تری است، استفاده نمایند. اما پیش از تصمیم گیری باید نکاتی را که در قسمت پایین مطرح می کنیم بررسی و سپس اقدام به خرید نمائید. چنانچه شرایط زیر را دارا می باشید بایستی تهیه دوربین مداربسته ای پی را در اولویت خود قرار دهید.

چرا دوربین مداربسته تحت شبکه بخریم؟

1. اگر تصاویر دریافتی نیاز به پردازش دارند و تشخیص جزییاتی چون پلاک ماشین ها و چهره افراد از اهمیت خاصی برخوردار است.
2. اگر در مجموعه خود زیرساخت های شبکه موجود است ( این کارباعث می شود هزینه مجدد برای اجرای شبکه دوربین مداربسته حذف گردد.)
3. اگر فضایی که برای اجرای دوربین مداربسته تحت نظر دارید بسیار بزرگ است بهترین گزینه برای شما خرید دوربین مداربسته تحت شبکه است. این کار باعث کاهش هزینه شما ( در صورت نصب دوربین آنالوگ ) می گردد. از سوی دیگری نیازی به سوئیچ یا رادیو جهت برقراری اتصال و انتقال داده ها در زمان خرید دوربین مداربسته تحت شبکه نمی باشد.
4. اگر به کیفیت تصویر بالایی در زمان کنترل و نظارت بر افراد دارید.

مشاهده راهکار های هایک ویژن برای مراکز اداری-تجاری، مسکونی و …

بهترین برند هنگام خرید دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

در دو دهه گذشته شرکت های تولید کننده سیستم های نظارتی تغییرات چشمگیری در سطح جهان به منظور افزایش امنیت و همچنین رضایت مشتریان اعمال نموده اند. تمامی کمپانی های تولید کننده سیستم نظارتی بر اساس سیاست های کاری خود با کشور های مقصد در رابطه با صادر نمودن محصولات خود عمل می کنند. اما میتوان گفت که تنها چند کمپانی که خود دارای محصولات به نامی در جهان هستند به کشور ایران صادرات کالا را انجام می دهند. محصولات هایک ویژن نیز دارای محبوبیت زیادی در بین ایرانیان می باشد. 
این برند ها عبارتند از:
• اکسیس
• پاناسونیک
• ژئو ویژن
• دالمایر
• ویوتک
• سونی
• بوش
• هایک ویژن

خرید دوربین مداربسته تحت شبکهامروز بسیاری از کشور های دنیا از دوربین هایک ویژن برای تامین امنیت و کنترل نظارت تصویری استفاده می کنند. به همین دلیل برند هایک ویژن به پر فروش ترین دوربین مداربسته در جهان تبدیل گردیده است. البته برندهای دیگری چون اکسیس پاناسونیک و سونی دارای کیفیت بسیار بالا و البته با کارایی و طول عمر بالاتر هستند. فاکتوری که برند هایک ویژن را از دیگر برند ها متمایز می کند قیمت اقتصادی به همراه کیفیت بالا و همچنین تنوع در محصولات می باشد. در کشور تایوان نیز کمپانی هایی با نام ویوتک و ژئوویژن نیز سیستم های نظارتی مناسبی در مقایسه با دیگر برندها تولید و در اختیار کاربران قرار می دهد.


خرید دوربین مداربسته تحت شبکه در ایران

 امروزه با افزایش نوسانات ارز در ایران تنها برند هایک ویژن می تواند بهترین گزینه برای واردات سیستم های نظارتی باشد. چرا که هم دارای قیمت مناسب و هم دارای کیفیت بسیار بالایی است. از سوی دیگر هایک ویژن در ایران دارای نمایندگی رسمی می باشد و کاربران می توانند دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات را با گارانتی تهیه نمایند. برند هایک ویژن امروزه به یکی از قطب های بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه در جهان تبدیل شده است.

 طراحی سیتم های نظارتی تحت شبکه به چه نحوی انجام می شود؟

پاسخ به این سوال نسبی است. زیرا در ابتدا بایستی مساحت و نوع پروژه توسط کاربر ارائه شود و میزان حساسیت و جدیت توسط تکنسین ها مشخص گرددو سپس اقدام به خرید دوربین مداربسته تحت شبکه نمود. نمیتوان از الگوی خاصی برای نصب دوربین های مداربسته استفاده کرد ام به طور کلی میتوان پیشنهاداتی در روند اجرای کلی پروژه ها عنوان کرد.


 

1. در صورتی که مسات پروژه شما کم است می توان از NVR های POE استفاده نمائید. با این کار می توانید به تصاویر دریافتی دسترسی داشته باشید. البته با این کار نیازی به تنظیم IP برای دوربین ها نیست.
2. در صورتی که در مکان مورد نظر و محل اجرای پروژه به شبکه داخلی دسترسی دارید از آن استفاده نمائید. اما چنانچه دوربین های متعددی برای اجرای پروژه نیاز است از شبکه داخلی نمیتوانید استفاده کنید. زیرا ممکن است عملکرد دیگر دستکاههای تحت شبکه با اخلال مواجه شود. از این رو پیشنهاد می شود که از شبکه ای جداگانه برای راه اندازی پروژه هنگام خرید دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده نمائید.

تعداد دوربین مداربسته تحت شبکه در نحوه اجرای پروژه بسیار موثر است.

3. اگر تعداد دوربین مداربسته از 8 تجاوز کند باید پهنای باند را ،به منظور بهبود عملکرد ، اندازه گیری نمائید. این کار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کابل و سوئیچ مناسب پروژه را انتخاب نمائید.
4. در صورتی که تعداد دوربین های مورد نصب از 8 عدستگاه بیشتر است ، پیش خرید دوربین مداربسته تحت شبکه بایستی با دریافت نقشه محل مکان قرارگیری دوربین ها و مسیر کابل و شبکه را مورد بررسی قرار دهید.

 

 

 

منابع:

www.hik98.com

www.hikvision.com