سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته اسپیددام را در هایک 98 بشناسید.

دوربین مداربسته اسپیددام

دوربین مداربسته اسپیددام از گروه دوربین های مداربسته با ویژگی های برجسته و متفاوت است. این دوربین توسط کمپانی هایک ویژن با نام PTZ به بازار جهانی عرضه شده است. از این دوربین به دلیل ویژگی های بارز آن در صنایع مختلفی مانند کنترل ترافیک، صنایع امنیتی و هوایی و … مورد بهره برداری قرار می گیرد. ساختار این دوربین ها به گونه ای است که می توانند در استای افقی و عمودی گردش کنند و این اماکن را به کاربر می دهند تا به صورت اپتیکال قدرت زوم اپتیکال در تصاویر داشته باشند. شرکت Hikvision به عنوان یکی از پیشروان اصلی این صنعت در جهان شناخته شده است.


دوربین مداربسته اسپیددام در دو نوع Indoor و Outdoor در بازار یافت می شوند. هریک از این دوربین ها دارای ویژگی های خاصی هستند و متناسب با نیاز کاربر نصب می گردند. دوربین اسپیددام Indoor برای محیطهایی با فضای بسته مانند سالن های همایش و استادیوم های سرپوشیده مناسب است. قابلیثت زوم در این دوربین ها نهایتا تا 12X می باشد . اما در فضاهای خارجی و محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرد. میزان برد زوم اپتیکال در این دوربین اسپیددام تا 60X نیز می باشد. تنها این دو نوع، از دوربین های مدل اسپیددام است. نمونه های دیگر دوربین اپید دام شامل
دوربین اسپیددام با برد زیاد یا کم
دوربین اسپیددام با دید در شب قوی یا لیزری
دوربین اسپیددام مخصوص فضاهای داخلی یا خارجی
دوربین اسپیددام پرسرعت
دوربین اسپیددام با قابلیت مادون قرمز IR و بدون IR

مدل های دوربین مداربسته اسپیددام 2020 به همراه قیمت

کاربرد دوربین مداربسته اسپیددام 2020

• همانطور که پیشتر ذکر شد این دوربین ها معمولا برای محیط های بزرگ و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین قابلیت بزرگنمایی دیگر ویژگی است که باعث محبوبیت دوربین مداربسته اسپیددام گردیده است. این ویژگی این امکان را به کاربر می دهد تا مسافت های دور را با دقت و وضوح بالا مورد کنترل و بررسی قرار دهد.
به منظور عملکرد بهتر لازم است شخصی همواره به عنوان کاربر یا اپراتور وظیفه نظارت بر دو ربین مداربسته را عهده دار باشد.
•تنظیم نمودن برنامه برای دوربین اسپید دام از برجسه ترین ویژگی های این دوربین است. قابلیت PRESET این امکان را به کاربر می دهد تا در زمان های مختلف از مکان مورد نظر تصویربرداری انجام دهد.
•قابلیت چرخش در این دوربین ها مراکز بزرگ صنعتی ، تجاری اداری و کنترل ترافیک را تشویق نموده تا از این دوربین استفاده نمایند.

دوربین مداربسته اسپیددامدید در شب دوربین مداربسته اسپیددام

این دوربین ها نیز می توانند در شب تصاویر را از مسافت های طولانی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که طراحی بعضی از این دوربین ها به گونه ای است که می تواند تا مسافت یک کیلومتر تصاویر را دریافت و ثبت نمایند.

تعقیب خودکار (Auto Tracking) در دوربین مداربسته اسپیددام 2020

تعقیب خودکار در دوربین اسپیددام ویژگی متمایز کننده از دیگر دوربین ها است.همواره یافت نمودن و تعقیب سوژه به صورت خودکار برای کاربران دارای اهمیت بسیار بوده است. این ویژگی باعث می شود که کاربر بتواند با تنظیم سوژه را مورد تعقیب قرار دهد . اما نحوه عملکرد آن به گونه ای است که دوربین اسپیددام طبق پارامترهای تعریف شده و تشخیص آن در میدان دید خود سوژه مورد نظر را دنبال کند. از آنجایی که این دوربین ها می توانند چرخش 360 درجه ای داشته باشند بازه دید گسترده ای را دارا می باشند.

کاربردهای دوربین گردان هایک ویژن

دوربین اسپیددام هایک ویژن دارای قدرت زوم بالا می باشد و تواند در تمامی جهات قدرت زوم بالایی داشته باشد. کاربرد دیگر این دوربین تشخیص پلاک خود رو ها حتی از مسافت های طولانی است. با یک نگاه اجمالی می توان عنوان کرد که این دوربین ها برای میدان های بزرگ ، چهارراه ها و مراکز شهر گزینه مناسبی هستند.

مزایا و معایب دوربین مداربسته اسپید دام چیست؟

پوشش دهی مناطق بزرگ و فضاهای باز، برد بالای دید در شب ، نمایش جزئیات و قابلیت نمایش پلاک ها از بارز ترین مزایای نصب و اجرای دوربین مداربسته اسپیددام می باشد.
با توجه به تکنولوژی و تجهیزاتی که در طراحی این دوربین به کار رفته افزایش قیمت نسبت به دوربین های دیگر عادی به نظر می رسد. از سوی دیگر تعداد قطعات این دستگاه نسبت به دوربین های مداربسته دیگر کمی بیشتر است و باعث افزایش احتمال خرابی دستگاهها می شود.

معرفی دوربین مینی اسپید دام هایک ویژن

دوربین های مینی اسپید دام از دیگر دوربین های اسپیددام هستند. تفاوت اصلی دوربین های اسپیددام مینی با دوربین های اسپیددام معمولی در سایز آنهاست. از سوی دیگر با کوچک تر شدن سایز این دوربین ها قابلیت زوم نیز کاهش می یابد و تا میزان برد 8X و 10X کوچکتر می شود. بنابراین از این دو ربین ها می توان در پروژه های مسکونس و تجاری استفاده نمود . قابلیت چرخش 360 درجه و ارائه جزئیات دقیق از شباهت های این دوربین با دو ربین اسپید دام است.

دوربین مداربسته اسپیددام

منابع: 
www.hik98.com
www.hikvision.com