سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته HDTVI هایک ویژن در سال 2020

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن به عنوان برترین برند در زمینه دوربین مدار بسته فن آوری تحت عنوان Turbo Hd یا همان HDTVI که مخفف کلمات High Definition Transport Video Interface است . این فن آوری توسط شرکت هایک ویژن و چند شرکت محدود دیگر ارائه شده است و یک روش مناسب برای انتقال و ضبط تصاویر HD با رزولوشن تصویر بالا به صورت آنالوگ می باشد. آنالوگ بستری برای انتقال اطلاعات است و به مجموعه کابل کواکسیال، کانکتور BNC و DVR که سیستم ذخیره سازی تصاویر می باشد.

دوربین مدار بسته  HDTVI هایک ویژن Open Source بوده و ساختار متفاوتی نسبت به سایر دوربین مداربسته ها دارد و برای اولین توسط شرکت آمریکایی Tech Point معرفی شد.

مشخصات منحصر به فرد دوربین مداربسته HDTVI هایک ویژن

دوربین مداربسته توربو اچ دی (TurboHD) شرکت هایک ویژن ویژگی هایی دارند که یکی از آن ها استفاده از کیفیت تصویر 1 تا 5 مگا پیکسل است. قابلیت این را دارد که به راحتی سیستم آنالوگ را به HDTVI تغییر داد بدون اینکه تغییری در بستر آن بوجود آید. از دیگر قابلیت های این فناوری دریافت بدون تاخیر تصاویر است که از طریق کابل تا 500 متر امکان انتقال تصاویر فراهم شده است. مزیت این نوع دوربین های مدار بسته این است که به آسانی فرایند نصب و راه اندازی و عیب یابی آن انجام می شود. این نوع دوربین ها امکاناتی از جمله برقراری حفاظت و نظارت بر محیط و کیفیت بسیار بالا را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.در ادامه این مقاله به معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن می پردازیم.  

بررسی تفاوت دوربین مداربسته Turbo HD هایک ویژن با سایر دوربین ها

از انواع سیستم دوربین ها به بررسی تفاوت دو نوع سیستم Turbo HD و TVL می پردازیم که تفاوت آن در این است که اطلاعات ضبط شده به این صورت در یک چیپ دیجیتالی ذخیره می شوند. دیتا پس از کد گذاری اطلاعات، برای انتقال آماده می شوند. انتقال اطلاعات در سیستم HDTVI از طریق کابل کواکسیال که از دو زوج سیم تشکیل شده، به DVR می رسند. مقیاس سنجش کیفیت تصویر دوربین مدار بسته آنالوگ، تی وی لاین می باشد.

در دوربین ها نتیجه اینکه انتقال تصاویر با استاندارد PAL/NTSC انجام میگیرد، ارائه کیفیت تصویر محدود می باشد.به همین خاطر علت طراحی دوربین های مداربسته Turbo HD برای رفع نقایص دوربین  HDTVI می باشد.

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن با توجه به ویژگی انتقال تصاویر

با توجه به انتقال تصاویر دوربین ها به این صورت از دستگاه های ذخیره سازی تصاویر به جز DVR های مخصوص این سیستم ها نمیتوان استفاده کرد. در ابتدا در دوربین های turbo HD انتقال تصاویر بیشتر از 300 متر ممکن نبود در حالی که دوربین های AHD و HDCVI را با کابل کشی بیشتری می توان انجام داد. اما شرکت هایک ویژن برای ارتقا سیستم HDTVI، دوربین مداربسته Turbo HD را تا 500 متر بهبود بخشید.

این تکنولوژی در انحصار هیچ شرکتی نیست اما معمولا دوربین های مداربسته شرکت هایک ویژن با تکنولوژی HDtvi تولید می شوند و هایک ویژن آن را با نام تجاری TurboHD به بازار عرضه است.

با توجه به تنوع بالای این نوع محصولات و قیمت های مناسبی که دوربین مداربسته Turbo HD هایک ویژن دارند میتوان گزینه مناسب دوربین مداربسته مورد نظر را پیدا کنید و میتوانید محصول مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

ویژگی های تصویر دوربین مداربسته HDTVI هایک ویژن

دوربین های HDTVI  با رزولوشن 1080P مشابه با کابل کشی کواکسیال که در دوربین های سنتی آنالوگ استفاده میشوند پشتیبانی میشوند. این قابلیت باعث میشود که افرادی که از سیستم های مدار بسته آنالوگ استفاده میکنند بتوانند به آسانی سیستم های امنیتی خود را ارتقا دهند . دوربین های HDTVI تصاویر با رزولوشن بسیار و شفافیت بالا ارائه میدهند. تمامی این دوربین ها باید به دستگاه HDTVI DVR  متصل شوند تا عکس ها را ثبت و فیلم ها را ضبط کنند . همانند دوربین های سنتی و قدیمی مدار بسته دوربین های TVI  با قابلیت مادون قرمز ساخته شده اند و در دسترس میباشند . قابلیت IR به دوربین ها این امکان را میدهد که در شرایطی که نور بسیار ضعیف است و یا اصلا وجود ندارد ویدئوهای سیاه و سفید ضبط کنند . 

تاریخچه شرکت هایک ویژن و معرفی دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن Hikvision که به عنوان برترین تولید کنندگان در صنعت تجهیزات نظارتی در دنیا معرفی شده است ، سال تاسیس آن 2001 بوده و توانست نام خود را به عنوان یکی از برترین برند های این حوزه در جهان، معرفی نماید.

معرفی دوربین مداربسته هایک ویژناین شرکت در سال 2016 به عنوان اولین برند برتر دنیا در زمینه تجهیزات نظارتی و حفاظتی معرفی شد. هایک ویژن دارای تنوع بسیار کاملی از انواع محصولات مانند انواع دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه، دستگاه های ضبط تصاویر و البته دوربین مداربسته HDTVI می باشد و دوربین مداربسته IP هایک ویژن هم یکی از بهترین ها در حوزه خود به شمار می رود.

 

 

 

منبع:

www.hik98.com

www.hikvision.com