سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع دوربین های مداربسته

دوربین بولت هایک ویژن به مدلی از دوربین های مداربسته اطلاق می گردد که در آن ظاهر و بدنه آن به صورت استوانه ای شکل است. نام کلمه Bullet اقتباس شده است. در زبان انگلیسی این لغت به معنای گلوله می باشد. کمپانی Hikvision از معدود شرکت های پیشرفته است که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها موفق به طراحی و ساخت چنین دوربین هایی گردیده است. در این مطلب قصد داریم شما را با دوربین مداربسته بولت آشنا نمائیم. پس تا پایان این با ما همراه باشید.

ویژگی های دوربین بولت هایک ویژن

دوربین بولت به علت ویژگی های خاص خود مانند قدرت دید در شب کنترل کیفیت تصویر در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بدنه آن بایستی در برابر عوامل محیطی چون تابش نور آفتاب، باران و زنگ زدگی مقاوم باشد. بنابراین در تکنولوژی ساخت آن از استاندارد IP66 و IP67 نیز استفاده گردیده است. لازم به ذکر است که کاربران و تکنسین های نصب دوربین بولت هایک ویژن به راحتی می توانند این کار ار انجام دهند.

دوربین بولت هایک ویژن

چرا دوربین بولت هایک ویژن را انتخاب کنیم؟

دید در شب دوربین بولت هایک ویژن

دید در شب از مهمترین فاکتور هایی است که کاربران در زمان خرید دوربین مداربسته به آن توجه می کنند. البته امروزه اکثر دوربین های مداربسته به این ویژگی مجهز هستند. به طور کلی قابلیت دید در شب این امکان را ایجاد می کند که در تاریکی مطلق بتوان بر مکان مورد نظر کنترل کامل داشت. این ویژگی با افزودن LED در کنار لنز در دوربین های مداربسته ایجاد می شود. البته در سالهای اخیر تکنولوژی بسیار قدرتمند تری مانند مادون قرمز EXIR در طراحی و ساخت دوربین های مداربسته اضافه گردیده است. این فناوری در مقایسه با تکنولوژی مادون قرمز IR دارای عملکرد بسیار بهتری است و بسیاری از کاربران تهیه و نصب این دوربین ها را ترجیح می دهند.


پیش از تهیه دوربین بولت هایک ویژن باید از میزان برد دید دشب ، نوع تکنولوژی مورد استفاده ، قابلیت پخش تصاویر به صورت رنگی یا سیاه سفید آگاهی کامل داشته باشید. اطلاعات کامل و نکات مهم در زمینه دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب در قسمت مقالات مشاهده نمایید.


 

تقسیم بندی لنز دوربین بولت هایک ویژن

برای شناخت عملکرد بهتر دوربین مداربسته بولت ابتدا بایستی با انواع لنز دوربین آشنا شویم. نحوه دریافت و ضبط تصاویر در دوربین بولت توسط لنز ثابت به صورت یک زاویه دید بسته و ثابت می باشد. لازم به ذکر است که در با این دوربین ها نمیتوان تصاویر را با بزرگنمایی مشاهده نمود. برای دریافت تصاویر با قابلیت بزرگنمایی بایستی دوربین بولت مجهز به لنز وریفوکال را تهیه نمود. با نصب این دوربین ها کاربر به راحتی میتواند تصاویر را زوم نماید و زاویه دید را تغییر دهد. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اعمال این تغییرات بایستی تغییرات را به صورت دستی انجام دهید.

لنز های موتورایز دوربین بولت


نوع دیگر لنز که در دوربین بولت هایک ویژن مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است، لنز های موتورایز هستند. عملکرد دوربین های مداربسته مجهز به لنز موتورایز تقریبا مشابه با عملکرد لنز های دوربین وریفوکال است. تنها تفاوت این دو لنز این است که تغییرا زاویه دید را می توان به صورت موتور و از راه دور انجام داد.

کیفیت تصویر دوربین بولت چگونه است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که کیفیت دوربین مداربسته دلخواه با توجه به نیاز کاربر و میزان دقت و کنترل بر محیط و افراد تعیین می گردد. کیفیت تصویر در دوربین مداربسته از1 مگا پیکسل شوع می شود و تا 12 مگا پیکسل ادامه می یابد. در مکانهای با حساسیت متوسط می توان از دوربین 1 و 2 مگا پیکسلی استفاده نمود. برای مناطق کمی حساس تر می توان دوربین های 2 و 4 مگاپیکسلی را نصب نمود و برای مناطق فوق العاده حساس مانند طلا فروشی ها، مراکز امنیتی و خطوط تولید کارخانه ها می توان از دوربین های 8 مگا پیکسلی بهره برد.








منابع:

www.hik98.com

www.hikvision.com